Brev:
Søvn problemer om dagen
8. september 2013
Alder:
7 mdr.
Søvn problemer om dagen
Hej Helen,
Vi har en pige på snart 7 måneder som har svært ved at sove i løbet af dagen. Vi har ingen problemer om natten, der sover hun ca. 20.30-8.00 afbrudt af to flasker. Vi dummede os i starten ved at lade hende sove på vores arm, hvilket er lykkes os at rette op på om aftenen, bare ikke om dagen.
Problemet i dagstimerne er at det tager os meget lang tid at få hende til at sove (1-2 timer) hvorefter hun ofte sover max 40 minutter. Vi begynder at putte hende når hun bliver pyldret og brokker sig. Det ender dog i at hun bliver hysterisk når hun ligger i sengen. Tager vi hende op falder hun til ro, men så snart vi ligger hende begynder hun at skrige igen.
For at undgå at hun er i bevægelse når hun skal sove, putter vi hende i sin egen seng eller inde i vores seng hvor vi ligger ved siden af hende. Andre gange giver vi op og går med hende i barnevognen til hun vågner.
Det påvirker hende i løbet af dagen at hun ikke bliver helt udhvilet, det er især et problem når hun skal have mad da hun ofte er så træt at hun begynder at græde. Derudover er det begyndt at tage hårdt på mor at det skal være en kamp hver gang hun skal sove.
Med venlig hilsen
Louise & Morten