Brev:
Onde drømme eller ondt?
4. september 2013
Alder:
16 mdr.
Onde drømme eller ondt?
Kære Helen.
Vores lille dreng vågner stadig om natten. Dog ikke med de samme skrig, men han vil op og vi tager ham selvfølgelig op og gerne efter noget tid falder han hen.
Som følge mit første brev, hvor jeg skrev han er vågnet ved både 9, 11 og 13 måneders og 15 måneders alderen.
Han har været træt i dagplejen for et par uger siden, men haft en masse energi herhjemme og har villet kysse både sin lillesøster og sin mor. Som elsker det.
I sidste uge blev han godt forkølet, men kom da i dagpleje alligevel, og det gik fint nok de første par dage. Onsdag hentede jeg den arme stakkel med en smule feber. Der kunne vi ikke komme hans højre øre, og jeg tog til læge med et samme. Han kunne heller ikke komme til det. Så vi fik noget for pencilen.
Så kommer Panodil oveni, for det skulle tage smerterne. Fint det gør vi så..
Nå nu er mit spørgsmål så at når han vågner og vi ikke ved om han har ondt???? Hvad gør man så?? Altså det kan være en ond drøm, adskillelse fra os, noget der er sket i løbet af dagen, eller ondt i ørene, eller andet sted i kroppen??
Det er næsten det samme som når han får tænder, eller der er ryk i hans udvikling (tigerspring, kalder vi det herhjemme) og han skriger og ikke kan finde ro.
Og når vi så siger vi ikke har givet Panodil junior, er det lige før vi ikke er gode forældre for han har jo ondt…
Men har han nu også det???
Han har haft mellemørebetændelse en gang før, og der fik vi at vide at vi skulle altså give ham de efterfølgende uger, hvis han har ondt..
Vi er bare usikker på om han har ondt.
Hvis det ikke var blevet opdaget ved dagplejemoren med øret, så havde vi måske ikke været opmærksom på det, for som faren siger. Det er nok natteangst. Eller hans lille søsters ankomst i familien…
Nu skal han til et tjek ved ørelægen, men de gange vi er der, har der ikke været noget.
Har du noget godt råd til det? For forstår ikke hvorfor vi skal pumpe ham med Panodil, hvis han ikke har ondt. Der er bare gange, hvor vi ikke kan få ham i seng.
Tak for svar på de sidste par breve og tak for en god brevkasse.
Hilsen
En pylret mor der bruger Panodil med omtanke