Brev:
Vågner om natten - 11 mdr.
4. september 2013
Alder:
11 mdr.
Vågner om natten - 11 mdr.
Kære Helen.
Vi har en lille dreng på ca 11 mdr., som vågner næsten hver nat. Vi forsøger at putte ham igen med sut og dyne, og for det meste falder han til ro/i søvn igen.
Når vi går ud af værelset vågner han op og det kan være svært at få ham til at falde til ro/i søvn igen. Ofte ender det med, at vi bliver nødt til at hente ham ind til os i soveværelset, da vi ellers ikke får sovet.
Jeg er lige startet på arbejde primo august og min mand er på orlov pt. Vores søn er startet i dagpleje for ca 2 uger siden, og det går rigtig fint.
Natvågningerne har været i lang tid, men der har også været perioder, hvor han har sovet igennem fra kl. ca. 19.30-20 til kl. ca. 06.
Min mand skal starte på arbejde igen på mandag, og så skal vi alle afsted om morgenen og helst være rimelig udhvilede....
Vores søn er blevet ret "mor-syg" efter han er startet i dagpleje, men har ellers ikke haft det sådan tidligere. Jeg forsøger at være der så meget for ham som muligt fra han bliver hentet om eftermiddagen.
MHT mad spiser han pt. pænt. Der har været perioder, hvor han ikke rigtig har gidet mad, og hvor vi har kædet opvågninger om natten sammen med sult. Her har han fået en flaske. PT går det fint med maden, også i dagplejen, så vi tror ikke, at han er sulten når han vågner om natten.
Vi overvejer pt. om vi skal tage en hård tørn for at få ham til at blive på sit værelse og sove om natten, da vi ikke sover så godt med ham liggende i sengen.
Vi ved bare ikke helt om det er det rigtige tidspunkt nu hvor jeg lige er startet på arbejde og han i dagpleje.
Vi har forsøgt med en madres på gulvet i hans værelse, men det fungere ikke så godt for han vågner alligevel og vil ikke rigtig falde til ro igen.
Har du forslag til, hvordan vi får nogle bedre nætter, og om vi skal tage en hård tørn nu med at få ham til at blive i sin seng om natten eller vente lidt indtil der er gået længere tid i dagplejen. Der sker pt. en del nyt for ham (blive passet ude, en del andre børn, og så er han ved at lære at gå).
Hilsen
Pia