Brev:
Skrig og hyl hele natten
30. august 2013
Alder:
7 mdr.
Skrig og hyl hele natten
Hej Helen,
Vores baby bliver 7 mdr. i dag og sov dejligt om natten de første 4 mdr. Men så var det ligesom slut. I starten af juni måned, begyndte hun at være urolig om natten og det udviklede sig til regulere skrig og "råb" hele natten igennem. Nogle nætter har det været hvert kvarter i flere timer.
Hun sover fint de første 2-3 timer (altså om aftenen, hvor vi stadig er oppe), men en times tid efter, vi er gået i seng, begynder roderiet. Jeg har prøvet alt muligt. Givet hende vand, givet hende flaske med erstatning, givet hende tryghed, vugge hende, ammet hende, puttet med hende, ladet være med at putte med hende, hævet vuggens hovedgærde, fået hendes ører tjekket (hos lægen, som ikke kunne se noget unormalt) - jeg kunne blive ved. Det eneste, jeg ikke har prøvet er, at lægge hende på eget værelse, for jeg magter ikke at stå ud af min seng 25 gange i løbet af natten.
Jeg synes dog, jeg kan se en tendens. Når hun har fået kartoffel-grønsagsmos om aftenen, sover hun konsekvent dårligere, end når hun kun har fået en stor portion havregrød. Når hun har fået havregrød eller hirsegrød, vågner hun kun for at blive ammet (3 gange om natten) og kan også være meget urolig, men det er ofte værst, når hun har fået kartofler. Dog er dette startet længe inden, hun begyndte på fast føde. Jeg begyndte netop at give hende fast føde fordi, jeg troede, hun var sulten, men det hjalp ikke.
Når det står på, sover hun faktisk, men vrider sig og skærer ansigter i søvne. Hun er faktisk ret svær at holde og laver flitsbue, ligegyldig hvad jeg gør og hvordan jeg vender hende. Hun stikker benene i vejret og smækker dem hårdt ned i madrassen, piver og hyler.
Hun har altid haft en træg mave. Der kunne gå op til 2-3 uger, inden hun kom af med afføring i bleen. Da hun begyndte på fast føde, gik der i starten op til en uge, men nu går der 1-3 dage. Hun har døjet en del med hård mave og skriger så hjerteskærende, når hun skulle af med noget. Dette er dog ikke hver gang. Vi har fået grønt lys for Lactulose, men dette har ikke hjulpet synderligt. Nu har vi fået recept på Movicol, som vi skal have købt. Jeg tror dog ikke, det hjælper på nætterne.
Jeg hænger efterhånden ikke sammen længere, for det er bare HVER nat. Hun vækker også vores store pige og så har vi balladen derinde også.
Har du nogle gyldne ord?
Med venlig hilsen
den møre mor