Brev:
Ked af det i barnevognen
28. august 2013
Alder:
13 mdr.
Ked af det i barnevognen
Hej Helen.
Vores pige er startet i vuggestue her 1. August og hold op hvor kan vi ikke kende vores ellers så glade og tillidsfuldhed pige. Hun er blevet meget mor-syg og pylret herhjemme. Hun kan endda få voldsomme frustrationsudbrud, hvilket vi aldrig før har oplevet. Udover disse ting har nattesøvnen også været meget påvirket med mange opvågninger med høj gråd, det er dog bedret nu til at være 2 gange pr. Nat.
Nu frem til det egentlige spørgsmål: når jeg putter hende i barnevogn om eftermiddagen er hun begyndt at blive ked af det, bare jeg sætter hende ned. Hun prøver også at rejse sig op mange gange inden hun finder ro, jeg prøver at lægge hende ned igen og sige at hun skal sove. Hun bliver ofte ked af det efter nogle gange, men pludseligt finder hun som regel ro. Har også prøvet at lade hende sidde og nærmest falde i søvn siddende, og så lægge hende ned, men her bliver hun også ked af det. Jeg har også oplevet flere gange, hvor hun faktisk sover kort (måske 20 sek), altså med lukkede øjne og rolig, hvorefter hun pludseligt bryder ud i voldsom gråd. Det tager som regel ikke mere end 10 min at få hende til at sove, men hold op jeg synes det er hårdt at hun skal blive ked af det hver gang, og et dårligt mønster er skabt.
Det skal siges at de i vuggestuen siger at de ikke har nogle problemer med at få hende til at sove. Der sover hun ca. 45 min mellem 9 og 10.
Jeg putter hende til eftermiddagslur mellem 13.30 og 14.00.
Hvad tænker du om det hele og hvad kunne jeg prøve for at bryde hendes modstand mod at sove i barnevognen?
Hilsen Malene