Brev:
Hvornår skal min baby på eget værelse?
27. august 2013
Alder:
8 mdr.
Hvornår skal min baby på eget værelse?
Hej Helen,
Tak for dit sidste svar vedr. min søns søvn. Det går bedre nu, han er stadig lidt urolig om natten, men han efterspørger ikke længere mælk. Sutten kan godt trøste ham nu. Det er rigtig dejligt.
Han sover i sin tremmeseng, som står lige ved siden af vores seng i soveværelset. Mit spørgsmål er, hvornår det vil være en god ide, at han kommer ind og sover på eget værelse? Han er 8 1/2 måned gammel, og jeg synes det er dejligt at han stadig sover inde i vores værelse. Men er er der et optimalt tidspunkt at gøre det på, og bliver det en kamp, hvis han bliver for længe inde hos os?
Mit andet spørgsmål går på, hvornår et barn får behov for sit eget værelse? Han vil formentlig længe lege inde i stuen, hvor vi er. Men jeg tænker, at han på et tidspunkt bliver bevidst om, hvor hans sovested er, og hvor hans legetøj ligger. Er der en alder, hvor små børn begynder at få behov for et lille sted, der er deres? Og hvis de skal dele værelse med en ældre søskende, hvordan gøres det så bedst?
Tusind tak for dine svar,
Mange hilsner
En barslende mor