Brev:
Søvn og flaske om natten
27. august 2013
Alder:
12 mdr.
Søvn og flaske om natten
Hejsa
Tak for dine tidligere svar.
Det handler igen om min datter og søvn. Hun er nu 12,5 mdr men hun vil stadig gerne have flaske x 2 om natten.
Sidst jeg skrev til dig ang. putteproblemer og søvn, kom du også med et forslag til mad i løbet af dagen. Da jeg læste det, tænkte jeg, at jeg aldrig ville få hende til at spise så meget. Hun er dog blevet bedre til at spise fast føde, efter hun er startet i dagpleje.
Vi spise gerne aftensmad ca. 17.30 og det er meget varierende hvor meget hun spiser. Hvis hun ikke spiser så meget får hun tilbudt grød ca. 18.30 også flaske når hun puttes 19.00.
Ang grød, er det også meget forskelligt, hvor meget hun spiser. Når hun så skal have flaske er det ikke sikkert hun vil tage så meget i første omgang. Hvis hun så ikke rigtig er faldet til ro efter ca 30 min, er det gerne fordi hun vil have mere mælk på flaske, hvilket hun får og så er der ro. Nu har jeg prøvet at lade være med at tilbyde grød, i håb om, at hun så tager mere af flasken og falder hurtigerer til ro.
Ca. kl. 23 vågner hun og vil have flaske også igen ved 02-03 tiden. Men pga hendes alder, syntes jeg jo ikke der skulle være behov for mere end en flaske sen aften tidlig nat.
Jeg forsøger at tilbyde hende vand af kop men det nægter hun at tage og bliver mevet ked af det. Hvordan får jeg hende vænnet af med den ene flaske om natten?
Med venlig hilsen
Konni