Svar: Min søn vil stå hele tiden
5. november 2004
Alder:
10 mdr.
Hej med dig
Det er en helt naturlig udvikling og meget fint, det din søn nu gør, med at rejse sig op ved tingene. Det tager tid at lære at sætte sig ned igen og det bedste du kan gøre er at hjælpe ham ned at sidde.
Han trækker sig op, ved at bruge sin arme og armkræfter, endnu har han ikke lært sig at bruge sine ben og derfor falder han. Når han har stået lidt kan du derfor støtte ham i at 'knække sammen' i benene og dermed hjælpe ham ned igen, så han langsomt lærer at sådan kan han gøre.
Hvis han kravler, så er der ikke noget i vejen for at du giver ham en vogn, som han kan skubbe foran sig og på den måde lære at gå.
I begyndelsen vil det give ham nogle knubs og det vil være nødvendigt med lidt madsopdækning. Men langsomt bliver han også bedre til det og vil finde mere styrke og balance og øvelse gør mester. Det er således en fase I skal igennem.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske