Brev:
Dagssøvn ifm. vuggestuestart
10. august 2013
Alder:
11 mdr.
Dagssøvn ifm. vuggestuestart
Hej Helen
Min datter er nu 11 mdr og er lige startet i vuggestue. De andre børn på hendes stue er lidt ældre end hende og sover derfor kun 1 lur ml. kl 11.30 og 14. Men min pige har de sidste par mdr. sovet formiddagslur af 1 1/2 times varighed fra kl 9 og eftermiddagslur af ca 1 times varighed fra kl 13.30. Det har virket til at passe godt selvom hun godt kan være svær at putte kl 20 især hvis hendes eftermiddagslur bliver lidt for sen (har dog været længe om at falde i søvn i månedsvis fordi hun stiller sig op i sengen og ikke vil overgive sig til søvnen).
I vuggestue havde de igår lagt hende kl 9, hvor hun sov en halv time, og så igen kl 11.30 sammen med de andre børn, hvor hun så sov 1-1 1/2 time. Men kl 15 var hun så træt at vi var nødt til at gå en tur med hende i barnevognen hvor hun så tog en lille ekstra lur. Kunne så godt klare sig til lidt over kl 19 hvor hun hurtigt faldt i søvn. Men vågnede allerede kl 5 og ville ikke sove mere og det er bare ALT for tidligt synes jeg.
Hvad synes du at jeg skal gøre? Hun har hele ugen i vuggestuen kun sovet 1/2 time til formiddag (sikkert fordi hun ikke er vant til larmen) så det er vel ok at hendes eftermiddagslur bliver tidligere men skal vi så give hende en 3. lur eller skal vi prøve at holde hende vågen om formiddagen og gå ned til 1 lur og så håbe at den bliver længere? Hun har aldrig været det store morgenmenneske, men det virker til at hun kan holde den kørende lidt længere når hun kommer over i vuggestuen hvor der sker en masse men der er godt nok langt til kl 11.30, synes jeg...
Derudover får hun nu 2 flasker, en før eftermiddagsluren og en inden hun bliver puttet til natten. Mon det er på tide at fjerne den om eftermiddagen hvis luren ændres? Hun drikker bare ikke ret meget mælk og vand af kop så jeg er bange for at hun ikke får væske nok så..
På forhånd tak..