Svar: Nutramigen - hvor længe? - 4 mdr.
23. juli 2003
Alder:
4 mdr.
Kære Lise
De nye anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen lyder på amning de første 6 mdr. og hvis amning ikke er mulig eller tilstrækkelig anbefales Nutramigen eller Profylac, når man taler om allergidisponerede børn.
Der er på nuværende tidspunkt ikke dokumentation for anbefaling af delvist hydrolycerede modermælkserstatningsprodukter (Nan HA).
Man mener dog ikke at der er grund til at fortsætte med Nutramigen til han er 6 mdr. Han kan fra 4 måneders alderen ernæres som andre børn uden specielle kostrestriktioner.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske