Brev:
Min søn gider ikke bryst eller mme
9. august 2013
Alder:
6 mdr.
Min søn gider ikke bryst eller mme
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, idet at min lille søn på næsten 6 måneder er begyndt at nægte at spise ved mig, efter vi har introduceret ham for grød og mos. Jeg har forsøgt at give ham flaske med mme, siden han var 4 måneder, men har har aldrig drukket noget.
Jeg har snakket med min sundhedplejerske, da jeg jo er bekymret for at han ikke får de 1000 ml., som han burde få med 5-6 måneder, men hun sagde, at jeg bare skulle lytte til hans behov og at der er rigeligt med vitaminer i grød samt mos.
Jeg har ammet ham fuldt ud indtil han var 4.5 måneder og nu spiser han kun hos mig 2 gange om dagen (af og til kun 1 gang og det er om natten). Hvordan ville du anbefale jeg griber situationen an og hvor meget grød skal han have om dagen. Lige nu ser hans dag sådan ud:
tidlig morgen kl.4: ammes og sover videre til kl.6-7
morgen kl. 7-8: grød (portion som anvist på pakken)
frokost kl. 12: grød (portion ssom anvist på pakken)
eftermiddag kl. 16: ammes (af og til spiser han)
aftensmad kl. 18: grøntsagsmos (ca. 200 gram) og frugmos til dessert
Selv om min sp siger, at jeg ikke skal bekymre mig, kan jeg alligevel ikke lade være med at tænke, om han får det han skal have. Han er verdens gladeste dreng døgnet rundt og trives utrolig godt. Han bliver puttet i egen seng kl.20 og vågner som regel kun en gang for at spise hos mig.
Jeg håber, at du kan hjælpe mig med en (mad)plan til ham, så han får hvad han skal bruge.
Mange hilsen
K