Brev:
Madinteresse
8. august 2013
Alder:
7 mdr.
Madinteresse
Kære Helen.
Tak for din besvarelse af mit tidligere brev, der var meget jeg kunne bruge, så tak for det !
Jeg har et tillægsspørgsmål til Evas madinteresse - når nu jeg servere grøntsagsmos / grød / frugtmos og hun smager 5 små skeer eller nægter skeen, så mangler hun jo noget mad, når hun ikke vil have det jeg tilbyder. Så er det at jeg tyr til bryst igen for jeg vil jo ikke nægte hende mad (bryst) når hun er sulten.
Er det det rigtige at gøre ? Eller skal hun ''lære'' at hun ikke skal have bryst hele dagen ?
Jeg oplever at hun, som beskrevet i tidligere brev, kun vil spise en ordentlig mættende portion majs eller risgrød - må jeg så lave det til hende, når hun ikke vil spise sin grøntsagsmos ? Altså må hun får de forskellige grødtyper hele dagen ? (Begynder fra imorgen at bruge rugmel og havre blandet med ris og majs mel )
Som en ps. så får Eva altid noget at sidde med i hånden under måltider, det har jeg oplevet har gjort hende mere medgørlig i forhold til ske mad, så ryger der mere ned. Hun vil meget gerne selv styrer slagets gang ved bordet, så jeg har også prøvet rugbrødshapsere med succes, men hun spiser så få at hun ikke kan blive mæt af det (resten ryger på gulvet, og så er der ikke længere interesse for det )
Tak for din brevkasse !
Hilsen Evas mor