Brev:
Putning - søvn
7. august 2013
Alder:
11 mdr.
Putning - søvn
Hej Helen
Min datter på 11 mdr. vågner mange gange om natten. Ikke for at få bryst, men for at komme over i dobbeltsengen.
Jeg har prøvet at kærtegne hende imens hun ligger i tremmesengen, sige shhh eller op på skulderen og dreje fra side til side (som ofte er måden i falder i søvn på om eftermiddagen), men hun vil over til mig.
Jeg har nu valgt at lade hende ligge hos os i dobbeltsengen, da hun ellers vågner op igen 1/2 - 1 timer efter igen. Jeg er dog ikke så glad for det, for jeg sover elendigt og har fået ondt i ryggen af at ligge i ske for altid at kunne holde en arm omkring hende, så hun ikke ryger ned af sengen. (Det er ikke muligt at koble hendes seng til vores) Eller hun ligger midt imellem far og mig, men så er det mig der vågner mange gange, da jeg er bange for at far eller jeg vil komme til at puffe til hende eller "mase" hende imens vi sover.
Ellers har jeg lige haft 1 mdrs. ferie, hvilket har været skønt.
Her kan det siges at hun i slutningen af ferien begyndte på at trille fra side til side i dobbeltsengen, rejse sig op og grine til mig eller sætte hovedet i madrassen som var hun i gang med en koldbøtte hvorefter hun triller om på siden. Hun får bryst men vil ikke sove. Til sidst overgiver hun sig dog til søvnen, men efter laaang tid. Hvorfor? For lige nu (har været på arbejde 1 uge igen) gør hun det ikke længere, men bliver naturligvis héller ikke puttet af mig.
Er det fordi hun ikke vil have bryst og derefter direkte i seng men hellere som nu blive passet og derefter sutteflaske kl. ca 20.30 og derefter falde i søvn i bilen når far henter hende og kører hjem ca kl. 22?? (Hun bliver jo passet af bedsteforældrene). Eller kan det være fordi der er for varmt om natten (28-32 grader). Hun får bad flere gange om dagen også før sengetid.
Venlig Hilsen
Birgitte