Brev:
Døgnrytme hos spædbørn
6. august 2013
Alder:
0 mdr.
Døgnrytme hos spædbørn
Hej Helen, velkommen tilbage fra ferie!
Jeg er blevet mor for anden gang til en sund og rask pige, der tager fint på og bliver ammet 100 %. Hun er imidlertid et kolikbarn og det tager selvfølgelig alt min (og min mands) tid. Jeg havde ingen anelse om at det kunne være så hårdt med et kolikbarn! Vi har prøvet kiropraktor en enkelt gang og skal også til en behandling mere, vi har ingen forventninger, men vi ville i hvert fald lige prøve det. Indtil videre ser det ikke ud til at hjælpe.
Nå, men mit spørgsmål er hvordan en 3 ugers babys døgnrytme bør/kan se ud, vi har totalt mistet overblikket da vi selvsagt er mere optaget af at få hende til at holde op med at græde (læs; skrige). Jeg ved at vi ikke kan forvente den helt store rytme, men alligevel; hvor meget er det normalt de sover, hvor ofte og hvor længe og hvornår plejer sådan en størrelse at gå i seng? Hvor tit bør jeg amme hende? Hun skriger altid efter amning, så jeg formoder hun ikke skal ammes så tit, vi prøver med hver 2,5-3 time. Om natten sover hun ca. 4 timer i første stræk og skriger ikke.
Håber du kan hjælpe os lidt.
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Moren