Brev:
Vågner ved søvnfaseskift - 9 mdr.
6. august 2013
Alder:
9 mdr.
Vågner ved søvnfaseskift - 9 mdr.
Kære Helen,
Endnu et spørgsmål om min dejlige datters elendige søvn. Hun er nu næsten 9 måneder og spiser fint synes jeg, vi prøver at følge planen i din bog om mad. Hun får stadig for meget mælk om natten, da det fortsat er den eneste måde hun sover videre på gennem sine mange opvågninger. Det aner jeg snart ikke længere hvad jeg skal stille op med?!?
Om dagen går det heller ikke bedre, udover at hun nu først vågner efter 40 i stedet for 30 minutter, dette har ændret sig i løbet af den sidste måned. Om formiddagen prøver jeg ikke at få hende til at sove videre, så der får hun en lur på ca 40 minutter - nogle gange mere, hvis det er helt tydeligt at hun har brug for det. Den ligger mellem kl 9-10. Så bliver hun puttet igen ved 13-tiden efter amning og her har hun helt klart brug for en lang lur. Det er ikke svært at få hende til at sove første gang, og den første halve time plejer hun at sove ok, men herefter skal man være over hende konstant. Det er vigtigt at der ikke er nogle høje lyde, ingen der snakker, ingen biler der kører forbi, ingen der smækker en dør osv. Og efter de første 40 minutter skal hun også helst køres og vugges konstant. Og jeg kan jo ikke engang tale med nogen imens!! Hvis det hele klapper kan hun sove halvanden times tid, men jeg tror egentlig hun godt kunne bruge noget mere. Den sidste halvdel af middagsluren sover hun meget meget let!
Jeg har siden januar arbejdet på at lære hende at sove længere lure, jeg prøver at køre hende lige inden hun vågner (også siden januar) og det fungere ikke. Jeg er ved at blive sindssyg! Er der håb om at det engang går over af sig selv, er der mon noget galt (hun er jo blevet tjekket af lægen), eller er det bare sådan det er?
Vi bor midt i byen, så det er nærmest umuligt at få det stille nok, og jeg ville så gerne kunne lave noget andet end konstant at vogte over hendes søvn :-(
Jeg håber du har en ide,
De bedste hilsner, S