Brev:
Vil kun drikke hos Farmor...
31. oktober 2004
Alder:
7 mdr.
Vil kun drikke hos Farmor...
Hej Helen
Har skrevet til dig før ang. min dreng på nu 7½ måned.
Han gider ikke drikke sin MME længere. Kun få gange får vi ham til at drikke sine flasker. Tilsyneladende vil han hellere have "rigtig mad".
Jeg er så bekymret, da jeg jo synes, han har behov for mælk til knogler og bisser. Så nu er jeg begyndt at lave hans havregrød og øllebrød på sødmælk i stedet for vand. Så spæder jeg op med MME som sædvanlig. Ville gerne have brugt MME til det hele, men det må jo ikke opvarmes ud over spisetemperatur...
Når han får grøntsagsmos blandes det også med rigeligt MME, og han får kun tilbudt sødmælk af kop til måltiderne, så han kan blive tilbudt så meget mælk som muligt. Jeg tænker, at meget sødmælk og lidt MME må være bedre end kun lidt MME...
Nå, men så er knægten jo blevet passet af Farmor et par dage, og der har han s.. drukket alle sine flasker! Så klør man sig jo i de grå! Hun gør det samme som os - lader ham nusse hår og ansigt, imens han drikker. Og der er ingen problemer. Herhjemme bliver han jo halvhys bare han ser flasken, og mange gange når han slet ikke at smage på indholdet. Han skubber den bare væk og kniber sine små læber sammen - den lille laban!
Hvordan kan det være?
Og så lige et spørgsmål i en lidt anden kategori...
Må vi begynde at give ham ris og pasta? Og hvad gør vi med det - skal vi bare give ham det uden at "mase og blende"? Han skal jo have kosten lidt mere grov efterhånden. Han er ikke begyndt at spise rugbrødshapser endnu - har kun fået et par smagsprøver. Men det kommer vel snart - han skal bare lige finde ud af, hvad han skal med det inde i munden!
Med venlig hilsen
Ermelin