Brev:
11 måneder pige har svært ved at falde i søvn
5. august 2013
Alder:
11 mdr.
11 måneder pige har svært ved at falde i søvn
Hej
Vi har tvillinger på 11 måneder. De er begge gode til at sove lure og falde i søvn til dem. Det er sjældent, at det er et problem der.
Og indtil ca. 8 mdr. aldren var de begge gode til at falde i søvn til natten også (sov i samme tremmeseng til de var 7 mdr. så blev pladsen lidt træng). De fik/får en god natflaske, sang og puttes, hvorefter de lige puldrede lidt inden de sov, men vi behøvede ikke at være hos dem.
Men siden 8,5 måneders alderen har vores ene tvilling (pige) meget svært ved at finde ro om aftenen. Det ender ofte i skrig og skrål, og en næsten utrøstelig pige. Hun bliver en flitsbue når vi prøver at putte hende i seng. Vi sætter os ved siden af, men en hånd på maven, og siger shhhh nat nat, synger lidt osv... men hun er helt utrøstelig, og nu har vi nok ladet det komme for langt ud... da det tager over 1 time at få hende til og sove, og somme tider længere.
Ofte falder hun dog i søvn, men sover kun 15-20 minutter for så at vågne med et skrig og være ganske utrøstelig. Vi vil helst have hun sover i egen seng, men ind i mellem tager vi hende op i vores, for at få lidt nattesøvn. PT sover vi alle 4 i samme rum, da vi ikke har andre muligheder, men i nær fremtid får vi flere værelser og det er meningen at tvillingerne skal sove på samme værelse i starten.
Vi er ved at være tømt for ideer, for tænker at vi nok selv er skyld i at det er kommet til hvor vi er, da hun jo har fundet ud af, at hvis hun skriger nok, så kommer vi. Men vi har også svært ved at få hende til at slappe af, hvis vi tager hende op.
Vi starter med at putte omkring kl. 19.15.
Det skal siges at de er født til tiden, er store børn, med en forholdsvis hurtig udvikling har vi fået at vide.
Vi søger lidt gode råd til, hvordan vi kan få vores lille ellers glade pige tilbage også ved aftenputningen.
Med venlig hilsen
tvillingernes mor