Brev:
Mad - brød og kartofler
5. august 2013
Alder:
8 mdr.
Mad - brød og kartofler
Hej Helen,
Og så mit spørgsmål om mad...
Som skrevet er vores datter knapt 8 mdr. og jeg har kigget på din madplan som svarer til den alder.
Mit første spørgsmål er, hvor vigtigt det er at give vores datter brød og kartofler osv. Vi vil selvfølgelig gøre det der er bedst for vores datter, men vores udfordring er at vi selv nok spiser lidt anderledes end en gennemsnitsfamilie... Vi spisernemlig ikke selv brød, ris, pasta osv. Jeg laver grød til hende af ris, hirse, byg og quiñoa, men altså kun i grød-form. Skal jeg begynde at købe/bage brød kun til hende?
Mit næste spørgsmål er hvordan jeg begynder at give hende bolle med ost, brødhapsere eller kød uden at hun får det galt i halsen. Hun får tit en kogt gulerod, et stykke squash, kogte grønne bønner eller lign. som hun gnaver i, men jeg synes tit hun ser ud som om hun er ved at blive kvalt i det, og jeg tænker at brød og kød er endnu værre? Er det fordi hun ikke er parat til det?
Og til sidst: hvad er balancen mellem skemad og fingermad?
På forhånd tak for dit svar.
Med venlig hilsen
Eva