Brev:
Søvnvaner - 8 mdr.
5. august 2013
Alder:
8 mdr.
Søvnvaner - 8 mdr.
Kære Helen,
Ja så er jeg her endnu engang med spørgsmål om vores datters søvnvaner.
Vores datter er nu knapt 8 måneder. Hun har i 3-4 måneder sovet rigtig dårligt om natten, hvor jeg har måttet amme hende minimum hver anden time, på trods af at vi synes hun spiste godt i løbet af dagen.
For 1 1/2 uge siden tog vi beslutningen om at det skulle slutte og min mand tog slæbet med at prøve at trøste hende så hun ikke skulle tro hun skulle have mælk. Det tog et par timer, men siden da har hun sovet 3-4 timer ad gangen så jeg kun har skullet amme hende 2 gange hver nat.
Mit spørgsmål er nu hvordan vi kommer videre. Jeg skal begynde arbejde om en måned, og vil rigtig gerne stoppe natteamningerne, eller i hvert fald have det ned på en gang om natten. Kan det være rigtigt at vi skal lade hende være ulykkelig over ikke at få bryst den ene af gangene eller er der en anden metode?
Og så er jeg også i tvivl ift. middagslure. Jeg har kunnet læse mig frem til at hun i hendes alder kun bør sove 2 middagslure. Men jeg synes det er svært med overgangen. Hun står op omkring kl 6 og hvis jeg skal lægge hende til første lur midt på formiddagen når hun at være vågen i 4-5 timer. Hun er normalt ret træt om morgenen og har indtil nu sovet morgenur allerede 1 1/2 - 2 timer efter hun vågnede, så 4-5 timer virker som lang tid. Har du et godt fif i overgangen?
Jeg kan forstå du helst ikke vil have flere emner i et brev, så mit spørgsmål om mad vil jeg gemme til næste brev :)
På forhånd tak for dit svar.
Med venlig hilsen
Eva