Brev:
Ændret afførring
30. oktober 2004
Alder:
4 mdr.
Ændret afførring
Kære Helen
Endnu en gang tak for en god brevkasse.
Jeg henvender mig pga. vores datters afføring.
Vores datter er nu 4 måneder, og har siden hun har været ganske lille fået nutramigen sammen med modermælk. Efter der ikke var mere modermælk og hun kun fik nutramigen udviklede hun en "vane" med at have afføring 1 gang om dagen - hver formiddag - meget praktisk!
Gennem den seneste uge har dette ændret sig. Hun har nu afføring stortset efter hvert måltid (6-7 gange dagligt) og konsistensen er blever mere flydende og til tider mere slimet og meget tynd. Jeg har kort telefonisk drøftet problemstillingen med vores læge, som ikke vurderede at der var et problem, da vores datter ikke har ændret opførsel, men stadig virker glad og tilfreds. Men jeg synes nu stadig det hele er sket lidt pludseligt.
Jeg har netop læst et af dine andre svar, hvor du skriver at "mange børn får et lidt ændret afføringsmønster frem mod 4 mdr´s alderen, hvor tarmsystemet ændrer sig."
Kan det være det, der er årsagen til det ændrede afføringsmønster eller bør jeg overveje at kontakte vores læge igen?
Med venlig hilsen
Nete