Brev:
Amning om natten
10. juli 2013
Alder:
8 mdr.
Amning om natten
Kære Helen
Sikke mange spørgsmål, der trænger sig på hos mig for tiden. I sidste uge havde vi en rigtig 'øv-uge'. Lukas var ramt af høj feber i fire dage og var rigtig ked af det flere gange om dagen, og især når han vågnede om natten, var han stort set utrøstelig. Vi var et smut hos lægen, og alt så fint ud, og da et par små fortænder så småt begyndte at vise sig i overmunder, blev vi enige om, at det hele nok skyldes det. Nu er Lukas frisk, glad og uden feber igen, men han vågner stadig to-tre gange om natten, uden dog at være ulykkelig, som i sidste uge, men han pjevser lidt og falder først til ro (og i søvn igen), når jeg tilbyder ham brystet. Vi (nok mindre min kæreste end jeg) er lidt fustrerede over denne udvikling, da han i en længere periode inden ugen med feber og tænder, sov helt til kl. 4, hvorefter han blev ammet og sov videre i 2-3 timer.
Jeg er startet på arbejde for 2,5 uge siden, og far er nu på barsel i 12 uger med Lukas. Jeg har tænkt over, om den ændrede natteadfærd kan skyldes, at han savner mig, og søger tryghed ved brystet om natten, og at det bare er i en periode indtil han har vendt sig til den nye konstallation med far på barsel og mor på arbejde.
Mit spørgsmål til dig er, om jeg blot skal lade Lukas die, når han vågner om natten eller vi skal finde en anden måde at trøste og få ham til at sove på igen?
Jeg glæder mig til at læse dit svar
Kærlig hilsen
Nina