Brev:
Ammestop lige efter fødslen
28. oktober 2004
Alder:
0 mdr.
Ammestop lige efter fødslen
Kære Helen
Jeg er gravid for 3. gang, og det er 7 år siden sidst jeg var gravid. Mine to andre amninger har ikke været vellykket, havde kun til 4 uger og så var det flaske.
Men efterfølgende har jeg været opereret i lungen og de har derfor skåret mine nervebaner over til det ene bryst. Jeg har fået at vide af lægen at nu efter 5 år så kommer følelsen altså IKKE tilbage.
Så jeg har snakket med jordemoderen og hun har fuld forståelse for at jeg ikke vil amme denne her gang, når jeg ikke har nogen følelse i mit ene bryst. Men som hun siger så skal mælkeproduktionen jo stoppes lige efter fødslen og jeg skal have at vide, hvilken erstatning jeg skal give mit barn.
Da jeg ikke kan få fat i min sundhedsplejerske i kommunen spørger jeg nu dig til råds.
Hvad skal jeg give den lille ny, når jeg kommer hjem med den?
Mit 2. barn fik det der fra apoteket med tilskud, da den store fik konstateret astmatisk bronkitis og lægen så mente at det nok var bedst at det andet barn fik noget allergi venligt - jeg tror det hed profilas eller hvordan det staves.
Men hvad vil du anbefale mig at bruge?
Mit sygehus har ikke mødrene der mere end 24 timer efter en fødsel, med mindre der er noget galt eller fødslen var kejsersnit eller kompliseret.
Håber du kan hjælpe mig.
Betina