Brev:
Vågner kort tid efter aftenputte, som i øvrigt skal være af far
29. juni 2013
Alder:
9 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig vedr. putning af min 9½ mdr. gamle datter. Det har altid været meget svært at putte hende, grundet dårlige vaner efter mange måneder med kolik, men i øjeblikket er den helt gal. Hvis jeg ammer hende i søvn kl. 20, så vågner hun stortset altid en halv time senere og er umulig at få til at falde i søvn igen. Det samme sker hvis min mand giver hende flaske og hun derefter falder i søvn i sengen.
Nogen gange vælger vi at tage hende op og lege med hende for at undgå for meget gråd. Under alle omstændigheder er det udelukkende min mand som kan putte hende. Jeg kan kun amme hende i søvn. Hun virker meget træt ved det tidspunkt vi putter hende, og falder i søvn i løbet af kort tid. De øvrige opvågninger i løbet af natten tager ikke så lang tid, men dette lige efter putningen kan tage op til 1 time. I løbet af dagen sover hun ca. 2½ time i barnevognen. nogen gange lang formiddag og kort eftermiddag, men jeg forsøger altid at putte på samme tider kl. 9 og 13.30.
Hvad skal vi gøre for at hjælpe hende til en mere sammenhængende nattesøvn? Og kommer jeg på banen i forhold til putning? Hun bruger ikke sut, klud eller bamse, men jeg ville meget gerne have hende til at tage en form for overgangsobjekt.
Med venlig hilsen
Signe