Brev:
Hvor mange flasker i døgnet?
29. juni 2013
Alder:
11 mdr.
Hvor mange flasker i døgnet?
Hej Helen
Endnu et spørgsmål fra os.
I forbindelse med en mellemørebetændelse stoppede jeg med at vores amme datter og gik over til flaske i stedet for – dels fordi jeg ikke havde ret meget mælk og dels fordi hun pludselig blev rigtig glad for flasken. Kan forestille mig at den har været med til at udligne trykket i ørene.
Spørgsmålet er nu, hvor mange flasker skal vores datter have i døgnet. Jeg ved at du normalt anbefaler 2 flasker i 11 måneders alderen, men da jeg skrev til dig tidligere angående vores datters indtag af mad anbefalede du tre amninger i døgnet.
Pt får vores datter fire flasker i døgnet, de fordeler sig således:
Eftermiddag mellem 40 og 80 ml
Aften ca. 80 ml
Sen aften ca. 120 ml
Tidlig morgen 150 ml
I alt når vi altså op på lidt over de 400 ml, så nu er vi i tvivl om det er for mange flasker, når hun ikke spiser mere af gangen eller om det er okay at give 4, når de samlet løber op til de anbefalede 400 ml?
Egentlig ville det jo være rart at skippe den flaske tidlig morgen, men det er den hun spiser mest af, og vi har indtryk af at hun faktisk er meget sulten på det tidspunkt – og synes jo det er for tidligt at spise morgenmad kl. 4 – Vi har valgt ”kun” at lave flasken på 150 ml vand og den tømmer hun.
Hvad tænker du om det?
Venlig hilsen
Anne