Brev:
Falde i søvn tager lang tid
17. juni 2013
Alder:
22 mdr.
Falde i søvn tager lang tid
Hej,
Endnu et søvnspm. fra min hånd :-)
Vores søn på 22 mdr. svinger lidt ift. at falde i søvn. Pt. er han inde i en god periode, hvor han er tilfreds med at komme i seng. Han ligger og snakker med sine dyr eller hvem det nu er :-) i en god tone. Han kan godt finde på at kaste sut og andet over bord nogle gange, men ikke hver dag.
"Problemet", som jeg ikke ved, om er et reelt problem, er, at det kan tage rigtig lang tid for ham at falde i søvn. I dag kom han i seng 18.50, som er normal tid, hvis ikke endda lidt sent for ham. Han sov først 20.30! Vi kigger selvfølgelig til ham, tilbyder vand, putter igen, henter sut etc.
Han virker glad, men er det ok at han ligger så længe? Han vågner af sig selv mellem ca. 5.30 og 6.15 oftest. Han sover 2,5-3 timer til middag og er i dagplejen vågen ved 14.30 tiden senest oftest. Herhjemme kan det godt være lidt senere uden indvirkning på aftenen.
Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
Signe