Brev:
Skal man ændre på en 3 måneders søvn?
17. juni 2013
Alder:
3 mdr.
Skal man ændre på en 3 måneders søvn?
Hej Helen
Tak for dit svar sidst ang. at vågne i gråd. Vores søn er blevet bedre til at falde i søvn i sin vugge om dagen og kan sove 45-60 min. men vågner stadig og skal trøstes. Det er blevet bedre, men der er stadig en 2-3 afbrydelser i hans lure. Han har ret svært ved at falde i søvn af sig selv efter at have vågnet fra den lette søvn. Tænker at det måske bliver bedre med tiden?
Ang. hans nattesøvn. Den har siden han var 2 måneder gammel været fin. Han falder i søvn mellem kl. 21-22 og sover så til 2-3 tiden. Får mad og sover videre.
Nu er han begyndt at have rigtig svært ved at sove ordentlig videre efter hans måltid om natten. Han falder oftest i søvn hurtigt men vågner igen efter 1 times tid og skal have hjælp til at falde i søvn. Resten af natten går på denne måde men 1-1,5 timers interval.
Han sover utrolig let og spjætter meget, og kan ikke rigtig falde i den dybe søvn
Skal man arbejde på at få hans mønster efter måltidet ved en 2-3 tiden ændret eller er det en periode for ham nu? Hvordan kan vi bedst muligt hjælpe ham hvis det er noget som skal gøres nu?
På forhånd tak!
Maria