Brev:
Manglende afføring
16. juni 2013
Alder:
3 mdr.
Manglende afføring
Kære Helen,
Vores dreng er i dag 13 uger og er sund og rask. Han vejer næsten 8 kg og er omkring 68 cm så en lille krabat.
Han ammes, men idet han på det seneste vil spise hver 2 time tror vi ikke at der produceres mælk nok, så vi supplerer med erstatning inden sengetid. Det er også om natten han vil spise så ofte, så vi får ingen søvn, så det har været hårdt. Vi skriver ned hver gang han spiser og det var ca 11 gange pr dag. Han spiser gerne 140 ml når han får erstatning før sengetid, men vi ved ikke hvor meget det er, når det er bryst. Men han bliver hurtigt sur og frustreret, så vi tænkte, at han måske ikke får nok mælk. Han har nu på tredje dagen ikke haft afføring og vi har suppleret med erstatning den sidste uge. Hans bleer er fulde af tis. Han prutter desuden en del, men det er bare luft.
Det virker ikke som om han er besværet af den manglende afføring, men det bekymrer os da vi har læst os til at erstatningsbørn bør have afføring. Han får dog lidt ondt i maven, når han har spist, men det hjælper når han har gylpet, hvilket han gør meget.
De gange hvor han virkelig har haft mavepine efter en amning har vi givet ham lidt dråber med Simethicone for at hjælpe. Vi giver det dog kun når det virkelig er slemt med maven.
Har du nogle anbefalinger til os og er det skadeligt for ham ikke at have afføring? Vi tænker at det jo kan udvikle sig til større smerter og så vil vi gerne vide hvordan vi skal gribe det an.
Kærlig hilsen,
Tenna