Brev:
Hjælp til bedre nætter
16. juni 2013
Alder:
3 år, 4 mdr.
Hjælp til bedre nætter
Hej igen.
Tak for dine sidste svar, det er noget vi er igang med at forberede (gøre værelset mere hyggeligt og leger med ham derinde).
Jeg skrev i mit andet brev om hans opvågninger.
Jeg har brug for hjælp til at gøre nætterne bedre.
Hans spilleglæde er helidgvis forsvundet sammen med vinteren. Nu spørger han om at spille omkring 1 gang i ugen. Vi har stadig problemer med at han vågner og er meget ulykkelig om natten.
Natten til lørdag havde vi en jævnalderen dreng, en god ven, til overnatning. De hyggede sig rigtig meget sammen: legede, så Disney sjov og hoppede trampolin, men sov ikke sammen. Vores dreng sov hos os. 1 time efter han var faldet i søvn vågnede han første gang og sådan blev det ved i 4 timer, hvor der gik 30-45 min imellem hver gråd (som mere var pylren). Han vekslede mellem at være vågen og halvsov, for 1 af gangene sagde han: Nej det var ikke mig..
Næste dag legede de igen og vi var ude og besøge en pige fra hans stue og de legede sammen ca 4 timer, hvor efter vi kørte hjem og grillede med et vennepar med en nyfødt på 3 uger.
Inden han blev puttet fik han lov at ligge og se tegnefilm under sin dyne i stuen.
Vi havde en teori om det var når der var sket meget i hans hverdag, at han har disse "opvågninger" men sidste nat sov han hele natten uden at vågne 1 eneste gang.
Det skal lige siges vores sove arrangement, siden han var syg i sidste weekend søndag mandag og tirsdag, har været at han og jeg sover i vores seng og far ligger på en madras på gulvet.
Håber du kan rådgive lidt om hans tilstand om natten og om der er noget vi kan gøre for at gøre det bedre.
Hilsen Maria