Brev:
Lidt om mad - 6 mdr.
16. juni 2013
Alder:
6 mdr.
Lidt om mad - 6 mdr.
Kære Helen
Villum er nu - nærmest - seks måneder, og vi er startet fint op med skemad. Han får to måltider om dagen og spiser med god appetit.
Jeg har i den forbindelse to spørgsmål:
Hvordan er det nu det er med amning og skemad? Jeg fri-ammer, men det betyder nu - nærmest uden undtagelse - seks amninger i døgnet. Ved putning, sen aften, tidlig (meget tidlig:-) morgen og før hver lur.
Vil du fortælle mig hvordan det helst skal tage sig ud frem til 1-års alderen? Hvilke amninger skal vi ha' væk og hvornår? Når han spiser godt af begge dele, behøver jeg vel ikke bekymre mig så voldsomt ernæringsmæssigt? Som jeg husker det fra min første søn, fik han ret længe tilbudt bryst både før og efter måltiderne? Mon det er rigtigt?
Og dernæst: Villum har tendens til lidt mavebøvl. Jeg har derfor lavet noget sveskegrød, svesker og en lille smule pære, som han får til dessert. Det fungerer perfekt! Når han får det, fungerer maven uden problemer, og han kan rigtig godt li' det. Mit spørgsmål er derfor: må han spise det uden begrænsninger? Altså, må jeg tilbyde ham det hver dag, så længe han spiser det med så stor fornøjelse?
Tak fordi du findes, Pia. :-)