Svar: Nægter at spise majsvælling
26. oktober 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Rikke
Der er ikke grund til at give vælling og slet ikke når din datter ikke vil have det. I stedet kan hun få almindelig erstatning, evt. allomin 2 (blå) som mætter lidt mere end almindelig erstatning, og som du også kan give af kop eller bruge i madlavningen.
Vælling er i princippet det samme som en tynd grød og derfor kan du i stedet springe vællingen over og gå direkte til skemad. I begyndelsen kan du så lave konsistensen, som en tyk suppe, som hun kan spise med ske.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske