Brev:
Hvor meget mælk? - 5 mdr.
13. juni 2013
Alder:
5 mdr.
Hvor meget mælk? - 5 mdr.
Hej Helen.
Min datter spiser nu grød 3 x dagligt. Hun er ikke så begejstret for grøntsagsmos, men jeg arbejder hen mod at erstatte det ene grød måltid med grøntsagsmos, men det er hun ikke super interesseret i. Hvor vigtigt er det, at hun får varieret mad pt, hvor hun snart bliver 5 mdr?
De sidste par dage har hun nægtet at amme om dagen. Jeg tilbyder hende både formiddag, eftermiddag og inden sengetid, men hun vil ikke have noget. En halv time efter spiser hun så en god portion grød, så sulten er der. Hun ammes derimod tre gange om aftenen/natten. Det gør dog, at der går rigtig lang tid mellem hendes måltider, da hun spiser ved 7-tiden, 12-tiden og 18-tiden. Kan jeg måske tilbyde hende noget frugtmos om eftermiddagen, så der ikke går så længe mellem måltiderne? Jeg vil helst ikke give endnu en portion grød eller grøntsagsmos, for så er jeg bange for hun bliver så mæt, at hun slet ikke tager noget mælk om natten.
Hvor vigtig er mælken og hvor meget skal hun have ved siden af grøden? Ved ikke helt om jeg har noget at være nervøs for, når hun trods alt ammes tre gange i døgnet - bare ikke på de tidspunkter jeg ville ønske. Hun spiser primært færdiggrød lavet på 1 dl vand eller majsgrød lavet på 25 ml mælk og 75 ml. vand + lidt smør.
Hun vejer nu knap 5,8 kg.
Hilsen