Brev:
Kløjs i maden
13. juni 2013
Alder:
7 mdr.
Kløjs i maden
Hej Helen
Her går det egentlig rigtig godt med skemad, så længe de grovere ting kommer gennem en si, men det er bare ikke hensigtsmæssigt, når vores datter skal i vuggestue om halvanden måned.
Vi er oppe på ca. 4 måltider dagligt hvis det ellers kommer til at passe ind. De 2 måltider er mellemmåltider. Hun er 7 mdr. og elsker stadig at blive ammet. Jeg starter altid med mad efter en lur.
Dog kan hun slet ikke have det lidt grovere såsom havregrød og grøntsagsmos/ kartoffelmos, som jeg selv gør noget ud af at lave. Der kommer hurtigt bræklyde selvom jeg laver konsistensen efter hendes behov som regel.
Jeg har forsøgt at komme en teskeful havregrød i fuldkornsgrød, men så snart hun opdager at der er noget lidt klumpet er der en streg i damens ansigt og hun vender hovedet væk. Det kan resultere i at hun evt. Afviser skemad resten af dagen.
Hun elsker lasange og ris med kylling som jeg har købt på glas og derefter igennem sien. Har forsøgt at blende min egen hjemmelavede lasange men den gik ikke endnu, men ellers der nemt en masse ned og hun åbner munden og læner hovedet frem efter maden. Hun har oftest en ske at sidde med under måltiden og jeg hjælper hende til at drikke vand af kop med hendes hånd. Hun vil også gerne selv hjælpe med koppen.
Hun er i øvrigt begyndt at kan tage vælling af flaske som jeg indimellem har givet lidt inden sengetid, men kun hvis hun har afvist aftensmaden eller spist ganske lidt.
Hvordan får jeg hende til at have lidt mere interesse for de lidt grovere ting? Jeg kan jo ikke lige se at hun kan tage små rugbrøds/bondebrødsstykker om en måneds tid:/
Hun er ellers glad og vældig humør dagen igennem.
Tak for svar på dit forrige brev:) Det går bedre med søvnen og hun er begyndt at tage nogle længere træk efter skemaden er blevt sat op til flere måltider:)
Glæder mig til at høre dit svar.
Rigtig god dag:)