Brev:
Må man vække sit barn?
12. juni 2013
Alder:
8 mdr.
Må man vække sit barn?
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet angående søvn. Og tusind tak for dine svar. Du skrev at det var en god ide at min søn på 8 mdr. får en lur om formiddagen på ca. 45 - 60 min. Men betyder det så at jeg skal vække ham? For han kan sagtens tage 2-3 timer nogen gange.
Og du siger at det er en god ide at give bryst ved 23-24 tiden - skal jeg så også vække ham for at give det? Synes bare det er lidt synd når han sover så godt.
Hvis han så har fået bryst ved 23-24 tiden, så kan han nogle gange godt vågne ved 2 - 3 tiden, hvor at vi kun kan få ham til at sove videre ved at give ham bryst. Er det okay, eller hvad skal vi gøre?
De sidste to aftenener, hvor vi har puttet ham som vi plejer er han pludselig begyndt at blive så ulykkelig når vi ligger ham. Og det er slet ikke muligt at gå ud fra værelset. Vi har været nød til at synge for ham og nusse ham i en halv time før han falder til ro.
Håber du kan hjælpe endnu en gang. :)
Kærlig hilsen
Sabine