Brev:
Mad udfordringer
12. juni 2013
Alder:
8 mdr.
Mad udfordringer
Hej Helen
Min datter er nu 8,5 mdr gammel og har altid været lidt speciel med mad. Som baby var hun en lynammer, 6-7 gange dagligt 2-3 minutter, og overgangen til grød og alm kost var også ret speciel. Hun ville gerne have grød og mos men gik meget hurtigt over til rugbrød og stykker af mad og vil overhovedet ikke have grød eller mos mere.
Hun havde nogle stædige perioder som ammebarn hvor hun strejkede, det gik heldigvis over igen :) men nu står jeg lidt i den omvendte situation, nu gider hun ikke spise alm mad, men kun ammes, what to do?
Inden det gik "galt" så mønsteret således ud:
Morgenmad (gad det som regel ikke), amning efter 1-2 timer og så lang lur
11-12 tiden frokost, efter en time to, en lille ammetår inden lur
Lidt frugt og brød om eftermiddagen
Aftensmad ved halv seks tiden
Amning inden søvn og så en til to amninger om natten!
Jeg har altid prioriteret maden først og så amningen efter, men nu afviser hun al mad! Oven i hatten er hun så blevet syg og gider slet slet ikke mad, ikke engang rugbrød som hun ellers er meget glad for.
Jeger nu i tvivl om hvad jeg skal gøre, for vil helst ikke have øget produktionen igen, samtidig er det også synd for hende fordi hun er ulykkelig og syg? Men det startede inden hun blev rigtig syg. Håber du kan hjælpe!
Hilsen en mor i tvivl!