Brev:
Dagssøvn og vane på pilatesbold
6. juni 2013
Alder:
3 mdr.
Dagssøvn og vane på pilatesbold
Kære Helen,
Tak for dine tidligere svar, som vi vil forsøge at træne. Har dog li et par ting som jeg håber du har et par gode råd til. Vi er begyndt at give flaske da min amning gik helt i kludder og hun sov dårligt og tabte sig. Det har hjulpet på søvnen om natten men ik om dagen.
Vores datter Julie snart 4 mdr har det med at vågne efter de klassiske 30 min, og kan læse i din bog at dt er normalt for alderen. Problemet er at vi har svært ved at få hende til at sove videre hvilket hun ofte har brug for. Kører vi i barnevogn hjælper det ik at vi bliver ved med at køre, hun vågner alligevel. Hjemme lykkedes det nogle gange ved at have hænderne på hende når hun bliver urolig, men det kræver at man bliver hos hende hele luren igennem. Hvornår går dette over og hvad kan vi gøre for at hjælpe processen vej? Det skal li siges at hun mærkelig nok ik gør det om aftenen eller natten når hun bliver lagt.
Vi har en dårlig vane, som vi har haft helt fra start, med at sidde på pilates bold når hun skal falde i søvn. Det er blevet endnu mere nu efter vi er begyndt med flaske, da hun skal bøvse mere og derved ik falder i søvn som ved amning. Denne vane vil vi gerne af med, da der jo ik er pilates bolde alle stedt vi er :) det skal siges at hun er meget motoriske urolig når hun skal til at sove og når hun sover, vi har købt et rigtigt svøb til hende og det hjælper lidt. Hvad kan vi gøre for at lægge hende uden brug af bold og uden at det skal tage så lang tid samt hvorfor er hun så urolig? Pga hendes uro lægger vi hende først når hun sover helt da hun ellers vågner når i lægger hende, det tager en del tid, hvordan kan vi øve at hun lægges hurtigere?
Vi et som sagt netop begyndt på flaske og har lidt svært ved at se hvordan en rytme kan se ud i orhold til mad og søvn, hvad vil du foreslå? Jeg synes især det et svært nu hvor hun vågner efter så korte lure. Vi puttet hende ofte ved 20-21 tiden og hun sover til ca. 02-03. Derefter sover hun til 6 og kan nogle gange hjælpes til at sove til 7 tiden.
Det var en masse sprøgsmål, men håber du kan hjælpe.
Mange hilsner
Kristina