Brev:
Natmad
4. juni 2013
Alder:
9 mdr.
Natmad
Hej Helen :)
Først et stort tak for dine tidligere besvarelser!
Vi har en datter på 9 måneder, som er svært at få til at sove. Vi arbejder med det ud fra din bog og ud fra det svar du tidligere har skrevet til os :)
Vores datter har de sidste par måneder, fået vælling inden sengetid. Det har fungeret super godt og hun har nogle dage kunne sove igennem, med små afbrud, hvor hun har fået sin sut, eller fået hjælp til at ligge sig ned, (hun sætter sig ofte op i søvne) men uden at skulle have mad.
Nu nægter hun at drikke vællingen. Hvis vi forsøger at ligge hende når hun selv siger nej til flasken, så bliver hun meget ked af det og nægter at falde til ro. Hvis vi tilbyder hende Almindelig MME, så drikker hun gerne. Men det har resulteret i at vi nu er oppe ca. hver 4. time, fordi hun er sulten.
Vi kan ikke få hende til at falde til ro om natten, hvor hun vågner omkring kl. 00 og igen kl .04, hvis hun ikke får flaske. Hun bliver meget ked af det og køre sig selv op:(
Hun spiser godt i løbet af dagen, specielt morgenmad og aftensmad, hun bliver tilbudt 3 hovedmåltider, 2 mellemmåltider, en flaske om dagen og så hendes flaske inden sengetid. (Nu får hun så også en del om natten)
Vi er meget forvirret over at det tidligere er gået godt, men at det nu er blevet meget svært..??
Kan vi gøre noget for at genoptage vællingen, så vi ikke skal op så ofte om natten..?? (også for vores datters skyld)
Skal vi bare acceptere at vi nu er tilbage på "babystadie" ??
Med venlig hilsen
M og D