Brev:
Bad og godnatgrød
2. juni 2013
Alder:
12 mdr.
Bad og godnatgrød
Kære Helen.
Tusind tak for det sidste svar. Jeg håber meget det vil hjælpe med lidt mere faste rutiner. Jeg har dog lidt spørgsmål til det brev.
Er det normalt at man bader børn hver dag? Har indtil nu gjort det 2 gange om ugen. Var hvad jeg fik at vide af min sundhedplejerske. Er badet mere en god slutning på dagen? Og efter badet er det så direkte til putteritual? Eller er der plads til lidt leg? Eller er det før badet?
Måske mig der er uvidende, men godnatgrød - hvad er det? Havregrød? Vælling?
Har de sidste par dage siden jeg skrev til dig, efter at havde læst en af dine andre breve, lagt min datter i seng i vores seng. Men uden at hun er faldet i søvn i mine arme, og uden vællingen. Bare ved at jeg har siddet og aet hende lidt på panden og sunget for hende. De sidste par aftener græd hun lidt før hun overgav sig, men her til aften lå hun og småsnakkede lidt, pillede ved mine fingre og puttede sig om på siden ind i min hånd og faldt i søvn. Det var en dejlig fornemmelse at slutte dagen på den måde.
Skal jeg nu forsætte det, og prøve sengen når det er blevet mere fast, eller skal jeg gøre som du skrev før, lægge hende i sengen, med sin flaske? Og hvad når hun vågner om natten, bør jeg bare fortsætte lidt endnu med flasken eller er der noget andet jeg kan gøre.
Mange hilsner
Den knapt så fortvivlede mor :-)