Brev:
Min søn græder, når han spiser
1. juni 2013
Alder:
5 mdr.
Min søn græder, når han spiser
Hej Helen
Tak for dit sidste svar omkring mine tvillingers søvn, hvor du bekræftede min mistanke om, at de sov alt for lidt om dagen. Efter mange andre forsøg er jeg nu begyndt at lade dem sove inde, bortset fra eftermiddagsluren, og nu har jeg endelig fået mine glade, veludhvilede børn tilbage.
Mit spørgsmål denne gang drejer sig om mad. Begge drenge er meget glade for grød, men nogle aftener (flere gange om ugen) begynder min ene søn at græde midt i måltidet. Min mand har så fundet ud af, at hvis han går rundt i huset med ham, mens han mader ham, så holder han op med at græde og spiser sin mad. Det er jo bare ikke rigtig en holdbar løsning i længden:-) Jeg har også opdaget, at han typisk ikke græder, hvis man mader ham meget hurtigt, men det virker heller ikke som en rigtig god vane at give ham:-)
Til aften får de tilbudt 1 dl grød (hirse eller majs) med lidt mos på toppen. De spiser altid op. Uden at skulle nødes (dog ofte med en grædepause for den enes vedkommende). Begge mine sønner tager på og vokser fint, men min "besværlige spiser" spiser heller ikke altid så meget i løbet af dagen - det er meget forskelligt. Sommetider springer han et måltid (MME) over.
Har du et bud på, hvad problemet kan være, for vi er efterhånden ret forvirrede og synes, vi har prøvet alt.
Vi har også overvejet, om de vil synes bedre om at spise, hvis de sad i en højstol selv, men jeg er i tvivl om, hvornår de må det. De bliver 6 måneder i næste uge og sidder rimelig fint, når de sidder på skøddet og bliver støttet med en arm. Må de stables op i en højstol med en pude i ryggen, eller kan det ødelægge noget?
Det skal måske lige tilføjes, at de er født 38+0 med fin fødselsvægt og uden komplikationer.
Med venlig hilsen
en tvillingemor