Brev:
Lave om på dagsrytmen
29. maj 2013
Alder:
18 mdr.
Lave om på dagsrytmen
Hej Helen,
Jeg står i en situation hvor jeg skal skifte job, og også arbejdstider.
Mange vil sikkert synes det er luksus, men er nu lidt ked af at skulle lave om på rutinen om morgen pga de nye arbejdstider.
Jeg arbejder nu fra 10-17.30. Men skal arbejde fra 8-15.30 nu. Og det betyder at vi nu ikke har så meget tid om morgenen.
Victor bliver puttet kl 19.30-20.00 og sover til kl 07-07.30. Han bliver som regel vækket der, da han ellers godt ku sove længere ;-) Han er svær at få i seng om aftenen og ikke til at få op om morgenen - den bandit ;-) Derefter bliver han afleveret kl 09 i vuggestue.
Nå, men nu kommer det til at hedde, at vi skal op kl 05.30-06.00 for at komme ud af døren lidt over 7, så jeg kan møde på arbejde kl 08. Hvordan laver jeg bedst om på det? Han skal jo nu tidligere op og tidligere i seng om aftenen?
Er egentlig lidt trist ved tanken, elsker vores rolige morgener hvor vi kan "sove længe", hygge, tage den med ro osv. Nu har han kun 6 timer i vuggestue, men kommer nu til at få 8 timer? Ved godt det er sådan de fleste familier lever, følte mig bare så heldig med de andre tider, og får nærmest dårlig samvittighed overfor min søn. Nu skal vi lave om på noget som ellers bare fungere så godt - hvad er dit råd til hvordan vi gør det bedst?
Jeg er alene med Victor om morgenen, da min kæreste tager på arbejde kl 03 om natten. Ved at jeg nu har eftermiddagen sammen med min søn, i stedet for morgenerne.. Men er den største tryghedsnarkoman, vil helst undgå for stor drama omkring det for at gøre det nemt for min søn. Vi har et meget stærkt bånd, han er virkelig mors dreng og vil ALTID være hos mig, det er ikke det der er mit problem, men problemet er at han nu vil blive ked af at skulle ændre på den mere rolige morgenrutine.
På forhånd tusind tak for svar :-)