Brev:
Kæmper når hun skal sove
29. maj 2013
Alder:
7 mdr.
Kæmper når hun skal sove
Kære Helen...
Tak for de svar vi har fået indtil nu.
Jeg kommer nu med et mere. Vores lille pige kæmper en stor kamp når hun skal sove, og det er alle lurer gennem dagen og om aften når hun skal puttes.
Det er ikke seperations angst, da hun gør det når jeg går med hende og hun kan se mig hele tiden.
Maden er det heller ikke, hun spiser så flot skemad og bliver ammet 6 gange i løbet af dagen. Men hvad kan det så være? Om aften sidder jeg med hende og svøber hende i dynen (den bliver hun svøbt ud af når hun får sin drømmetår og ligger så kun med dynen over sig.) og holde hende tæt til mig, men hun kæmper, det er ben og arme hun kæmper med og græder med lukkede øjne, hun er helt klart træt, det er jeg slet ikke i tvivl om.
Jeg vil give et eks på vores dag idag, så du kan få en fornemmelse af hvordan hendes dag er.
04.30 bliver hun ammet
05.30 vågner hun og kommer op
06.30 får hun havregrød lavet på 1 dl vand, med lidt frugt mos
07.30 ammer jeg hende
08.00 sover hun i 45 min vi kan ikke strække den længere da hun står så tidligt op - denne lur er den hun har lettest ved at give sig hen til.
9.30 får hun hirsegrød med frugtmos og tvebakke samt vand af kop.
11.00 frokost flerkornsgrød lavet på 1 dl vand, med ærtecreme og fiskedelle og vand af kop
11.30 jeg ammer hende
12.00 putter jeg hende i slyngen i håb om at hun kan tage en lang lur, så jeg kan komme til hende og vugge når hun vågner efter 30 min. Hun tager her 1 time og 15 min. Jeg vugger yderligere 30 min men hun falder ikke i søvn igen.
14.30 Øllebrød lavet på 1 dl vand med frugtmos og vand af kop
Vi er ude og gå og jeg prøver kl 16.00 at putte hende men hun kæmper, hun gnider sig i øjnene, lukker dem og man kan se hun gerne vil sove, men hun overvinder det og holder sig vågn.
16.30 ammer jeg hende
17.45 aftensmad, grøntsagsmos med millionbøf og vand af kop.
18.45 bliver hun ammet og ligges til at sove ved at jeg sidder med hende som beskrevet.
22.00 drømmetår og sover videre med det samme
De sidste timer er svære for hende at håndtere, hun har trods alt klaret hele dagen siden kl 13.15 hvor hun sidst har sovet.
Jeg syntes det er svært at finde ud af hvad jeg skal gøre, der er intet rutine i hendes mønster og det er tydeligt at hun ikke trives med den mængde søvn hun får gennem en dag.
Jeg kan trille med hende 1,5 time nogen gange hvor jeg kan se hun er træt og hun falder bare ikke i søvn. Hun kæmper sin kamp og ligenu ser det faktisk ud som om hun vinder de fleste gange. Det er hård at se, for hun skal jo bare få sovet så dagen er lettere for hende at håndtere.
Hvad tænker du jeg kan gøre?