Brev:
Dårlige sovevaner
27. maj 2013
Alder:
16 mdr.
Dårlige sovevaner
Hej Helen
Vi vælger at skrive til dig, da vi har nogle soveudfordringer med vores søn.
Vores søn er 16 mdr. Vi kører med faste putteritualer og putter ham hver aften ca. Kl 19:15-19:30. Han sover ved siden af os i soveværelset, da vi efter utallige forsøg, ikke har kunnet få ham til at sove på sit eget værelse.
De seneste 1 ½ mdr. Har vi haft store problemer med at putte ham. Han vil ofte ikke falde i søvn uden at han bliver holdt i hånden og hvis man forsøger at forlade soveværelset, skriger han uafbrudt indtil man vender hurtigt tilbage. Når han omsider falder i søvn, ca. Kl 20:15-20:30 sover han ok om natten. Han vågner dog allerede kl. 5 og er mulig at få til at sove videre – hverken i hans egen seng eller i vores. Da han vågner så tidligt, skal han ofte puttes igen senest kl. 9 i vuggestuen, hvilket gør at han ikke kan nøjes med en daglig lur. Ofte sover han 2-3 timer den første lur og 1,5 timer den anden lur i vuggestuen.
Til slut skal det siges at vores søn er ”ørebarn” og tjekkes jævnligt mht. Drænene, som fungerer som de skal. Han har altid haft store søvn problemer og har indtil fornyligt vågnet imellem 5-20 gange om natten og derefter vågnet ca. Kl 4-6 om morgenen. Ligeledes har han jævnligt problemer med når en af os eksempelvis forlader stuen. Her bryder han ofte i hysterisk gråd indtil vi henter han og bærer ham. Han kommer sjældent selv efter os på trods af vores opfordrende kald. Kan tingene hænge sammen? Vi håber du kan hjælpe os videre med din rådgivning så vi og vores søn snart kan få noget søvn.
Kærlig hilsen
K&K