Brev:
Rytme
22. maj 2013
Alder:
4 mdr.
Rytme
Hej Helen
Tak for tidligere svar. Det lykkedes mig endelig at få min datter til at sove (lidt) for sig selv :)
Jeg har dog stadig en del problemer med at få hende puttet. Hun falder ikke i søvn selv og jeg skal stadig gå rundt med hende til hun sover, hvorefter vi putter sammen i sengen i ca 15-20 min. herefter kan hun sove en halv time selv. Hun græder altid inden hun falder i søvn og når hun vågner. Jeg nusser hende, tilbyder bryst og synger, og nogen gange kan hun sove videre.
Jeg forsøger at indføre tre lurer i løbet af dagen, men jeg synes at det er svært at holde min datter vågen. Hun bliver meget hurtigt pylret og vil helst være på min arm. Ofte er hun ked af det efter 1 time. Vores dag ser oftest således ud:
06.00-06.20 vågner og hygger i sengen
08.00-8.30 puttes til formiddagslur, sover 45-60 min
10.30-11.00 puttes til middagslur 2-3 timer (sover i barnevogn mens jeg triller den)
16.00 eftermiddagslur 45 min
18.00 powernap ca 20 min
19.30-20.00 puttes til natten: det tager ca 1 time at få hende til at sove for sig selv
22.00 Ammes (sover let videre)
00.30 Ammes
02.00 Ammes
04.00 Ammes
Jeg synes det er hårdt at holde hende vågen imellem hendes lurer. Hun starter med at være på aktivitetstæppet, når hun ikke gider det mere, så tumler vi, snakker, synger osv. Men det kan jo ikke passe hun er så træt hele tiden? Jeg overvejer om hendes søvn ikke er dyb, så hun ikke er udhvilet når hun våger. Hun græder stort set altid når hun våger (jeg nusser hende, giver bryst osv), kan det være et tegn på at hun ikke er klar til at vågne?
Hun er meget stædig og vil som regel ikke spise i løbet af dagen. Jeg har størst succes med at amme hende liggende i soveværelset. Der er overhovedet ikke noget system i det, selvom jeg tilbyder når hun vågner og når hun skal puttes, spiser hun ikke.
Er det normalt med vores dagsrytme? Hvad kan jeg gøre for at hun ikke er så træt? og kan jeg gøre noget så hun ikke vil spise hele natten?
Venligst AnneS