Brev:
Powernaps - 4 mdr.
22. maj 2013
Alder:
4 mdr.
Powernaps - 4 mdr.
Kære Helen,
Jeg skriver nu til dig for at spørge dig om råd vedrørende min datters søvn. Hun er nu lige 4 måneder. Jeg forsøger at indføre en 3-lurs model, som du skriver om her samt i dine bøger, og det lykkes mig ikke helt. Min datter sover fast omkring to timer om morgenen cirka 1-2 timer efter hun er vågnet kl .6.30. Derefter forsøger jeg at ville lægge hende cirka 3 timer efter hun er vågnet, det lykkes også til tider men oftest sover hun så kun omkring 40 minutter, hvilket gentager sig til den næste lur. Hun powernapper gennem hele dagen og nogle dage kan hun sove blot 10 minutter og så vågne frisk igen. Dette resulterer gerne i at hun bliver pjevset om aftenen og jeg kan hurtigt regne ud, at hun ikke får den søvn hun har behov for i den alder, hun er i nu.
Jeg forsøger at vugge hende i søvn ved at gå tur eller vugge hende i barnevognen på altanen, men må opgive, når hun skriger fortsat i vognen. Hvad kan jeg gøre?
Med venlig hilsen,
en mor