Brev:
Søvn - sidde hos hende, dårlig vane?
20. maj 2013
Alder:
9 mdr.
Søvn - sidde hos hende, dårlig vane?
Hej Helen
Vi har en datter M, på knap 9 måneder.
Hun har de første 3 måneder af sit liv været Sensitiv. Men det er ikke noget vi mærker så meget til mere.
Vores datter har sovet på sit eget værelse i ca. 2 måneder. Fordi vi forstyrret hinanden meget når vi sov. Hun er nu begyndt at mave sig omkring og rejse sig op af forskellige ting. Jeg har læst i din bog om søvn, at det kan medvirker til uro og en større separationsangst, som er det mit spørgsmål drejer sig om.
Det har ikke tidligere været et problem at ligge M. Efter hendes sensitivitet er blevet mindre. Hun har dog altid ligget og "talt" lidt inden hun er faldet i søvn, men har de fleste dage, har hun selv kunne finde ro og ligge sig til at sove.
Nu bliver hun meget ked af det når vi ligger hende, selvom hun er mæt, tør og træt.
Hun sætter sig op og græder meget, når vi komme ind til strækker hun armene og vil meget gerne op.
Vi er derfor nød til at sidde hos hende for at hun bliver rolig. Nogle dage tager det mindre end 5 min for M at sove, når bare vi sidder ved siden af sengen.
Vi vil gerne give vores datter den tryghed hun har behov for, men vi er meget bange for at det bliver en dårlig vane.
Kan det blive sådan at M bare ikke vil sove uden vi sidder der?
Kan vi komme til at lave en dårlig vane?
Vi vil gerne undgå at sku sidde ved hende de næste 3 år. :)
Med Venlig Hilse
D og M