Brev:
Lurer og drømmeflasken
20. maj 2013
Alder:
6 mdr.
Lurer og drømmeflasken
Hej Helen.
Vores datter er 6 måneder og vi kan nu mærke at nogle dage kan hun godt nøjes med 2 lurer hvor hun springer den 3 lille lur over... men er det noget man selv lader dem regulerer. For synes det er svært at vide hvor langt tid vi så skal lade hende sove om dagen, for så kunne hendes eftermiddags lur jo godt være en halv time længere så hun ikke var helt så pylret til sidst.
Hun sover om formiddagen alt fra en halv time til 2 timer.... men prøver at at holde det på 1 time eller halvanden. Og så får hun så enten halvanden eller 2 timer over middag og nogle gange en sidste lur sidst på eftermiddagen på en halv time.
Nogle dage får hun heller ikke sovet mere end 2 1/2 time... er det ikke for lidt?
Mht. Flasken kl.23-24 stykker... kan man rykke den til kl. 22 hvor man selv går i seng og så give hende den sovende uden at hun selv har meldt sig? Synes bare det er hårdt at man lige selv er faldet godt hen og så vågner hun 2 timer efter. Hun får som regel sin godnat flaske kl. 19-19.30. Tror du hun vil spise noget der igen og så sove til 3-4 stykker hvor hun kan få mad igen? Og så klarer sig til vi står op kl. 6.30.
Vi gjorde det i nat, men der spiste hun heller ikke ret meget kl. 19.30. Så tænkte hun nok var sulten kl. 22. Og det gik ok, men ved ikke om hun vil spise noget hvis hun har spist godt kl. 19.30.
Og så lige en sidste ting... hun har det med at holde fest om morgen... meget tidligt (4-5 stykker).. skal vi putte hende senere, for det virker som om hun er meget frisk der... og der vil vi altså ikke stå op. Men det er død træls at bruge en halv time på hver nat at få hende til at sove videre og det hjælper ikke at tage hende over til os og vi har det helt mørkt i vores soveværelse.
Håber du kan hjælpe.