Brev:
Maveproblemer - 8 mdr.
13. oktober 2004
Alder:
8 mdr.
Maveproblemer - 8 mdr.
Kære Helen
Den sidste uges tid er Elisabeth (8½ måned) vågnet midt om natten og været ked af det, og er faldet i søvn efter ca. en times tid. Jeg tror, at det er maven, der driller, for mange gange har det hjulpet at massere hendes mave, og så har hun pruttet lidt, og nogle gange lavet voldsomt i bleen. I går havde hun dog lavet i bleen umiddelbart efter aftensmaden, så jeg skulle ikke mene, at det var forstoppelse. Hun er kun vågen den ene gang om natten, og sover ellers godt, og er nem at putte om aftenen.
Kan det være fordi vi får stoppet hendes lille mave for meget, for at hun skal sove igennem? Hun får aftensmad (grønsagsmos + kød/fisk) kl. 18, lidt majsgrød kl. 19 og ammes kl. 22, når jeg selv går i seng. Jeg ville ellers være ked af at droppe nogle af måltiderne, fordi det betyder, at de nu kan sove i hvert fald til kl. 7 uden mad, men det kan jo være nødvendigt, hvis du mener, at det kan være det, der er skyld i det.
Desuden har vi introduceret bondebrød m/ smør og leverpostej også ca. for en uge siden, så det kan måske være det, hendes mave ikke kan lide? Skal vi prøve at holde os fra rugbrødet et stykke tid?
Jeg overvejer i øvrigt at stoppe morgenamningen, da Laura de seneste par dage er vågnet op efter at jeg gav hende noget at spise - og ideen med morgenamningen var jo, at de skulle sove længe (hvilket de også plejer at gøre, 12-13 timer). Ellers ammes de eftermiddag og aften, og jeg malker ud om formiddagen.
Mange hilsner
Fie