Brev:
Bøvsning og ondt i maven
12. oktober 2004
Alder:
1 mdr.
Bøvsning og ondt i maven
Hej Helen
Nanna på 5½ uge har ofte ondt i maven. Hun er vokset godt siden fødslen (3180g da, 4600g nu. 51cm da, 57,5 nu) og min egen sundhedsplejerske sagde at det godt kunne være fordi hun spiser meget, at hun har ondt i maven. Det skal nok passe at det har noget med det at gøre.
Jeg er dog kommet til at tænke på noget. Når jeg ammer hende om natten, bliver hun ikke bøvset af. For det første falder jeg ofte i søvn når jeg ammer (vi ligger ned i sengen) og for det andet har jeg oplevet at det tager meget lang tid før der kommer en lille bøvs, og at hun så er vildt vågen derefter og tager lang tid om at falde i søvn igen. Kan denne mangel på "afbøvsning" være medvirkende til at hun har ondt i maven når hun prutter og skal af med noget?
Det er ikke fordi hun spiser vildt meget i løbet af natten, men hun spiser små portioner flere gange. Hun gylper kun meget sjældent, og har kastet op en 3-4 gange siden fødslen, sikkert pga overspisning.
Venlig hilsen
Susan