Svar: Urtete
22. april 2013
Alder:
20 mdr.
Hej med dig
Tillykke med graviditeten, hvor er det dejligt at høre at I venter en lille ny baby - forhåbentlig er din kvalme snart væk ...:)
Din datter må godt med den alder hun har få lidt af din te. Det er en god idé at vælge koffeinfri te, og det lyder ikke som om at der er koffein i den te du drikker. Der sker heller ikke noget ved, at der er lidt honning i teen, med den alder hun har.
Det er vigtigt at teen tilbydes af en kop og ikke gives af f.eks. en flaske. Og det er en god idé kun at give 1-2 kopper dagligt. Nogle børn kan godt blive "afhængige" af te og kan drikke større mængder dagligt og det skal du forsøge at undgå. Det vil være fint at din datter får lov til at få lidt, - men i variation mellem vand og mælk, som du også giver hende, og hun bør ikke drikke flere kopper te om dagen.
Fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske