Brev:
Spiser meget
20. april 2013
Alder:
4 mdr.
Spiser meget
Hej Helen.
Nu har jeg fulgt med fra sidelinjen af i ca 4 mdr, men da min SP ikke kan hjælpe mig med dette, tænkte jeg jo med det samme på dig.
Det drejer sig om min søn på 4,5 mdr, som har ændret søvn og mad mønster, hvilket jeg har læst og hørt mig frem til er meget normalt, men synes sørme han spiser MEGET og min SP mente ikke helt det her var "normalt"
Han får MME og har gjort det siden han var 1 mdr, han spiser derudover også grøntsags mos og grød, han får MME mod refluks (lipil) da han på alm MME gylper i store mængder.
Pt følger han denne rytme (har jo taget mange af dine råd til andre, til mig):
Tidspunktet for hvornår dagen begynder er meget forskelligt, han vågner ca ved 5 tiden og når jeg er heldig kan jeg få ham til at sove i vores seng til kl 6-7.
6-7 han får en flaske (235ml) når vi står op
8-9 herefter leger vi på gulvet indtil han har været oppe i max to timer
så får han en flaske til (235ml) og blir puttet i barnevognen
Her sover han oftest mellem 2-3 timer
så er klokken omkring 11-12 hvor han får en god portion grød
Så leger vi noget mere indtil der igen er gået omkring to timer
13-14 han får en flaske til (235 ml) og blir igen puttet i barnevognen.
Her sover han oftest max to timer
Ved 15 tiden får han igen en flaske (235 ml)
kl 17.30-18 får han en god portion grøntsags mos
19.00 får natflaske (235 ml) og bliver lagt i sin egen seng
Igennem de sidste par mdr har han fået "arbejdet" sig op på først at ville have sin næste flaske ved 4-5 tiden om morgenen, men lige omkring påsken (fra den ene dag til den anden ) vågner han nu kl 23 hver nat og jeg har forsøgt med bare at give sut og lige "vende ham/skifte stilling" men det kan jeg så gøre hver time hele natten indtil han vågner ved 2-3 tiden og græder og er sulten.
Jeg har også forsøgt at give ham en flaske der kl 23, så sover han uden at sku ha sut indtil ca kl 4 hvor han så "øffer" og fik endnu en flaske.
Mit spørgsmål er så: er det normalt at sku spise SÅ meget fra den ene dag til den anden? alle hans mælke måltider er på 235ml og jeg har til dato endnu ikke set ham afvise hverken flasken eller grød/mos.
Ved ikke om det har noget at sige men han sveder rigtig meget både når han sover men også bare hvis jeg sidder med ham og giver ham flaske.
Er der andet jeg kan gøre, os evt for at han ikke synes det er morgen ved 5 tiden, tænker det er meget tidligt og han virker meget træt efter kort tid.!?
Derudover skal det siges at han er et meget aktivt, nysgerrigt, nemt og glad barn
Venlig hilsen
og på forhånd mange tak... :)