Brev:
6 mdr. søvn og mælk
19. april 2013
Alder:
6 mdr.
6 mdr. søvn og mælk
Kære Helen
Endnu et spørgsmål vedrørende vores datter, som nu er blevet 6 mdr. i dag.
Hun vejer nu ca. 8,3 kg og måler 72 cm. Hun er næsten altid glad, pludrende og forsøger ivrigt at kravle.
Vores problem er, at hun stadigvæk vågner mange gange hver nat. Hun skal mindst have 1 – 2 flasker, ved godt at hun stadigvæk skal have mad om natten. Men hun vågner også mange gange, hvor hun bare skal have sutten, hun falder ikke i søvn igen uden, at vi går ind og giver den. Det er 4-8 gange hver nat. Det er meget trættende, min kæreste har været sød til at gøre det mange nætter, men det slider også på ham og jeg starter på arbejde i næste uge. Hvad gør vi?
Hun sover i eget værelse og det hjalp de første nætter, indtil hun skulle 5 mdr. vaccineres hvor hun blev syg og fik feber, så røg hele den gode sove rytme.
Jeg er i tvivl om hun vågner på grund af sult, da hun ikke drikker den mængde mælk om dagen, som vejledningen lyder på. Vi har prøvet med at lægge en skiftning eller et bad ind, så måltidet bliver afbrudt lidt, men hun bliver bare sur når vi prøver igen eller også gylper hun det hele op. Vi fik at vide af vore sundhedsplejerske, at så skulle vi give hende et grødmåltid mere. Det har vi nu gjort, så nu drikker hun endnu mindre mælk.
Vores dagsplan ser sådan ud pt. +/- ½ time, vil du se om der er noget du mener, skal ændres?
Den sene lur måtte vi droppe, det var næsten umuligt, at få hende til at sove eller også sov hun til sent på aftenen.
Kl. 6 Vågne, stå op
Kl. 7 Morgen grød med frugtmos, spiser ca. 3/4dl 30ml mme i kop
Kl. 7.45 Flaske, hvis hun drikker er det kun ca. 20-40ml.
Kl. 8 Formiddagslur
Kl. 10 Vågner
Kl.11 Frokost, grød med frugtmos 30ml mme i kop
Kl. 12.15 Flaske, det varierer meget hvor meget hun drikker, men maks. 60ml.
Kl.12.30 Middagslur
Kl.14.30 Vågner
Kl. 15.30 Flaske det varierer imellem 0-60ml., men vil gerne have det af tudkop.
Kl. 15.30-18 Tilbyder mme af tudkop, for at få så meget i hende som muligt ca. 40ml.
Kl. 18 Aftensmad, grønsagsmos, spiser meget 1-11/2 dl, mme af kop 30 ml.
Kl. 18.45 Flaske, drikker 140-160 ml.
Kl. 19.00 Puttes, hun er meget træt på dette tidspunkt
Nat, Vågner og skal have flaske 1-2 gange på forskellige tidspunkter og mange sutter. Hun får 160ml. hver gang, som hun får liggende i sengen.
Tak for dine altid gode svar.
Venlig hilsen
Maja's trætte forældre